Yrityskulttuurimme
Ymmärrys siitä, keitä me olemme
Olemme Euroopan johtava valokuva-, video- ja optiikkatuotteiden jakelija, mutta emme saa koskaan unohtaa liiketoimintamme yksinkertaista ydintä. Olemme olemassa vain, jos luomme arvoa toimittajillemme, kumppaneillemme ja asiakkaillemme. Meidän on oltava nöyriä ja tuottavia hyvinä aikoina, ja haastavina aikoina meidän on osoitettava tahdonvoimaa, päättäväisyyttä ja työteliäisyyttä.
1/3 ylläpito ja 2/3 kehittäminen
Meidän on kehitettävä liiketoimintaamme samalla, kun ylläpidämme jatkuvaa päivittäistä liiketoimintaa. Jos kehitystä ei tapahdu, kyseessä on itse asiassa taantuma. Pyri aina siihen, että 1/3 ajastasi, energiastasi ja resursseistasi käytetään ylläpitoon ja 2/3 liiketoiminnan kehittämiseen omassa roolissasi ja vastuualueellasi. Tämä koskee kaikkia työntekijöitä riippumatta siitä, työskenteletkö myynnissä, asiakastuessa, tuotehallinnassa, ostotoiminnassa, logistiikassa, markkinoinnissa tai taloushallinnossa.
Helppo asioida
Toimittajien ja asiakkaiden on helppo asioida kanssamme. Joskus kutsumme itseämme vitsillä pohjoisen partiolaisiksi, mikä tarkoittaa sitä, että olemme ystävällisiä, rehellisiä, avoimia, kunnioittavia ja vastuullisia. Vitsien lisäksi tämä on tärkeä osa organisaatiokulttuuriamme.
Ilman toimittajia ei ole Focus Nordicia
Tavarantoimittajille niiden tuotemerkit ovat maailman tärkein asia. Jakelijana meidän on kunnioitettava tätä. Emme saa koskaan vaikuttaa välinpitämättömiltä tai ylimielisiltä. Jaamme kaikki toimittajilta ja yhteistyökumppaneilta saadut olennaiset tiedot organisaatiomme sisällä ja asiakkaiden kanssa. Jaamme myynnin tiedot, varastot, myynti- ja markkinointitoiminnot, kuluttaja- ja markkinatiedot toimittajien kanssa.
Asiakkaidemme liiketoiminta on meidän liiketoimintaamme
Jakelijana tehtävämme on vaikuttaa myönteisesti asiakkaidemme liiketoimintaan kaikilla asiaankuuluvilla aloilla. Meillä on asiakkaita eri toimialoilta, eri markkinatilanteista, eri kokoluokista ja eri tarpeista. Tarjouksemme ja ponnistuksemme on räätälöitävä eri asiakastyypeille sopiviksi.
On ratkaisevan tärkeää tarjota nopeita toimituksia ja tehokkaita ratkaisuja tietotekniikkaan, logistiikkaan, tuotetietojen jakamiseen ja myynnin jälkeiseen palveluun. Kaikki pysähtyy, jos jakelu epäonnistuu.
Keskeiset arvot
Omistautuminen
Olemme omistautuneet tuotemerkeillemme, tavarantoimittajillemme, asiakkaillemme, teollisuudellemme ja työllemme. Kaikki tehtävät ovat tärkeitä ja korvaamattomia. Kaikissa tehtävissä ja osastoilla tarvitaan omistautumista, kiinnostusta ja yhteistyötä. Olemme yksi tiimi, jolle olemme kaikki omistautuneet.
Ammattitaitoinen ja ystävällinen
Olemme ammattitaitoisia ja ystävällisiä. Kohtelemme kaikkia asiakkaita, tavarantoimittajia ja työtovereita ystävällisesti, kunnioittavasti ja tasa-arvoisesti. Olemme itsevarmoja ja toimimme päättäväisesti, mutta muistamme aina kuunnella aktiivisesti muiden motiiveja ja ajatuksia. Se luo myös meille kaikille paremman työpaikan, töihin menemisen pitäisi olla hauskaa.
Lähestyttävä
Lähestyttävyyden merkitystä ei voi liioitella. Asiakkaat ja toimittajat voivat ottaa yhteyttä keneen tahansa Focus Nordicissa. Vastaamme nopeasti kaikentyyppisiin viestintäkanaviin, joita asiakkaat, toimittajat ja kollegat käyttävät. Riippuen siitä, kenen kanssa kommunikoit, WhatsApp, WeChat tai Messenger voivat olla yhtä tärkeitä kuin fyysiset tapaamiset.
Tilivelvollinen
Meidän on helppo ottaa vastuuta ja tehdä päätöksiä. Meillä ei ole nollavirhekulttuuria. Virheiden tekeminen on hyväksyttävää, ja otamme vastuun omien virheidemme korjaamisesta ja niiden toistamisen välttämisestä. Tämä tekee meistä luotettavia yrityksenä ja yksilöinä.
Hyväksy muutos
Hyväksymme ja hyväksymme sen tosiasian, että muutoksia tulee aina olemaan. Markkinoiden, asiakkaiden ja toimittajien vaatimukset muuttavat toimintatapojamme tulevaisuudessa. Pyrimme monimuotoisuuteen ja kunnioitamme asiakkaiden, toimittajien ja kollegoiden erilaisia taustoja, kulttuureja, tietoja ja kokemuksia.